W ostatnim czasie zwiększyła się ilość Ikarusów-automatów po remontach.
W ciągu dwóch miesięcy z Solca Kujawskiego powróciło pięć Ikarusów. Cztery z nich to Ikarusy podtypu 280.37C - 2488, 1483, 1486 i
1499 -, a jeden z nich to - Ikarus 280.70E o numerze 2560, który jako pierwszy w łódzkim MPK wóz tego podtypu przeszedł naprawę
główną.
2488
Ikarus 280.37C #2488 [98], 09.10.2007r. Krańcówka - Janów. Foto: Przemysław Bakaj ©
Ikarus 280.37C #2488, to już drugi po 2491 Ikarus 280.37C, który po
przejściu remontu powrócił do zajezdni Nowe Sady. Czy długo zagości na Sadach czas pokaże. Znając historię wozów 2291, 2292, 2295
i 2296, które po remoncie powróciły na Nowe Sady, a po krótkim czasie zostały przekazane na zajezdnię Limanowskiego, niczego nie
można wykluczyć.
Wóz 2488 wraz z wozem
2560 (Ikarus 280.70E ) conajmniej od czerwca były odstawione, a 9 lipca 2007r.
pojechały do remontu. 2488 wrócił z Solca w dniu 18 września 2007r. Niestety oba autobusy powróciły z remontu ze starym napisem
Ikarus na masce
Ikarus 280.37C #2488 rozpoczął swoją karierę jako wóz 3493 w zajezdni Limanowskiego,
kiedy to 14 sierpnia 1994r. został wpisany na stan. Eksploatowano go do 14 stycznia 2000r. i przekazano na Nowe Sady, gdzie
otrzymał numer 2488. Był trzecim Ikarusem 280.37C z rocznika 1993 przeniesionym z Limanowskiego na Nowe Sady.
[WIĘCEJ ZDJĘĆ 2488]
2560
Ikarus 280.70E #2560 [69B], 07.11.2007r. ul. Paderewskiego/ Karpacka. Foto: Przemysław Bakaj ©
Ikarus 280.70E #2560, to pierwszy w łódzkim MPK przedstawiciel tego
podtypu Ikarusa, który przeszedł naprawę główną. Do remontu w Solcu Kujawskim wysłano go wraz z Ikarusem 280.37C #2488 w dniu
9 lipca 2007r. Z remontu wóz powrócił w dniu 28 września 2007r. Oba Ikarusy wbrew wcześniejszym przypuszczeniom nie
zostały przeniesione na zajezdnię Limanowskiego, ale nie jest wykluczone, że jeszcze nie zmienią swojego miejsca garażowania.
Wóz 2560 rozpoczął swoją karierę, gdy wpisano go 31 grudnia 1995r. na stan zajezdni Limanowskiego jako wóz
3585. W zajezdni tej eksploatowano go do 28 czerwca 2002r., kiedy to przeniesiono go do zajezdni Nowe Sady i tam przenumerowano na
2560. Conajmniej od czerwca 2007r. 2560 był odstawiony i nie jeździł.
Niestety z remontu autobus
powrócił ze starym napisem Ikarus na masce i ze zwykłymi ramkami na tablice liniowe. Wyświetlacze, zegar oraz system zapowiadający
przystanki zdemontowano. Ciekawe, czy to był tylko wyjątek, czy wszystkie Ikarusy 280.70E czeka demontaż owego sprzętu, który
zdecydowanie wyróżniał je spośród wszystkich łódzkich Ikarusów.
[WIĘCEJ ZDJĘĆ 2560]
1483
Ikarus 280.37C #1483 [70A], 19.10.2007r. ul. Broniewskiego/ Gałczyńskiego. Foto: Marcin Wnukowicz ©
Ikarus 280.37C #1483, to pierwszy tego typu pojazd, po remoncie, na
zajezdni Kilińskiego, a także pierwszy Ikarus z tego rocznika jaki pojawił się na stanie tej zajezdni. Nigdy wcześniej nie było
Ikarusa z automatyczną skrzynią biegów i jednocześnie numerem taborowym 14xx. Jedynym przedstawicielem podtypu Ikarusa 280.37 był
wóz #1299, którego eksploatowano w latach 1992-1997, a w sierpniu 1997 roku przekazano do zajezdni Nowe Sady nadając numer 2295
(obecny 3295''), jednak podtypy .37 z rocznika 1992 i 1993 różniły się między sobą.
Wóz 1483 zaczął
swoją karierę w zajezdni Limanowskiego, gdzie 31.05.1994r. wpisano go na stan pod numerem 3496. Eksploatowano go tam w latach
1994-2002. Na skutek kolejnych dostaw Volvo 7000 na zajezdnię Limanowskiego, wóz 3496 wraz z innymi Ikarusami-automatami
przeniesiono (razem z 3495 i 3498 skreślono go ze stanu 3.07.2002r.) do zajezdni Nowe Sady, gdzie nadano mu numer 2483. Były to
czasy, gdy autobusom zmieniano całe numery, a nie jedynie pierwszą cyfrę (oznaczającą zajezdnię). Ikarus ze swoim nowym numerem -
2483 - dojeździł aż do połowy roku 2007r. kiedy to wysłano go do Solca Kujawskiego na naprawę główną. Stamtąd przeszedł prosto na
zajezdnię Kilińskiego, gdzie według nowych reguł zmieniono mu numer na 1483.
[WIĘCEJ ZDJĘĆ 1483]
1486
Ikarus 280.37C #1486 [77], 07.11.2007r. Krańcówka, ul. Puszkina/ Rokicińska. Foto: Przemysław Bakaj ©
Ikarus 280.37C #1486, to drugi tego typu pojazd, po remoncie, na
zajezdni Kilińskiego, a także drugi Ikarus z tego rocznika jaki pojawił się na stanie tej zajezdni.
Wóz 1486 zaczął swoją karierę w zajezdni Limanowskiego, gdzie 31.08.1994r. wpisano go na stan pod numerem
3489. Eksploatowano go tam w latach 1994-2002. 22 marca 2002r. wraz z pierwszym łódzkim Ikarusem 280.37C z rocznika 1993r. - 3499 -
został skreślony ze stanu zajezdni Limanowskiego i przeniesiony na Nowe Sady. Tam 3489 nadano numer 2486 i aż do 28 czerwca był
autobusem o najniższym numerze ze swojego rocznika. Były to czasy, gdy autobusom zmieniano całe numery, a nie jedynie pierwszą
cyfrę (oznaczającą zajezdnię).
Ikarus ze swoim nowym numerem - 2486 - dojeździł aż do połowy roku
2007r. kiedy to wysłano go do Solca Kujawskiego na naprawę główną. Stamtąd powrócił w drugiej połowie października, tego samego
roku, na zajezdnię Nowe Sady. Tam jednak zdecydowano, że wraz z wozem 2499 pójdzie w ślady 2483 i zasili tabor zajezdni Kilińskiego. Na nowej
zajezdni przydzielono mu numer 1486, gdyż według obecnych zasad zmienia się tylko pierwszą cyfrę numeru.
[WIĘCEJ ZDJĘĆ 1486]
1499
Ikarus 280.37C #1499 [77], 07.11.2007r. Krańcówka, ul. Puszkina/ Rokicińska. Foto: Przemysław Bakaj ©
Ikarus 280.37C #1499, to trzeci tego typu pojazd, po remoncie, na
zajezdni Kilińskiego, a także trzeci Ikarus z tego rocznika jaki pojawił się na stanie tej zajezdni.
Wóz 1499 zaczął swoją karierę w zajezdni Nowe Sady, gdzie 28.04.1994r. wpisano go na stan pod numerem 2499.
Eksploatowano go tam w latach 1994-2007. W połowie roku 2007r. wysłano go do Solca Kujawskiego na naprawę główną. Stamtąd powrócił w
drugiej połowie października, tego samego roku, na zajezdnię Nowe Sady. Tam zdecydowano jednak, że wraz z wozem 2486 pójdzie w
ślady 2483 i zasili tabor zajezdni Kilińskiego. Na nowej zajezdni przydzielono mu numer 1499, gdyż według obecnych zasad zmienia
się tylko pierwszą cyfrę numeru.
[WIĘCEJ ZDJĘĆ 1499]