BUSLODZ - ŁÓDZKIE AUTOBUSY. Strona Przemysława Bakaja
Dziś jest 23.11.2024            
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:46) in /licznik.php on line 27
Odwiedzin od 17.10.2006r.: ERR            Strona istnieje od: 29.10.2005r.             Ostatnia aktualizacja: 07.02.2010
1483 (ex 2483) - IKARUS 280.37C PO REMONCIE
Pierwszy Ikarus 280.37C na zajezdni Kilińskiego. Ikarus 280.37C #1483 [70A], 19.10.2007r. ul. Broniewskiego/ Gałczyńskiego. Foto: Marcin Wnukowicz (c)
Ikarus 280.37C #1483 [70A], 19.10.2007r. ul. Broniewskiego/ Gałczyńskiego. Foto: Marcin Wnukowicz ©

    Ikarus 280.37C #1483, to pierwszy tego typu pojazd, po remoncie, na zajezdni Kilińskiego, a także pierwszy Ikarus z tego rocznika jaki pojawił się na stanie tej zajezdni. Nigdy wcześniej nie było Ikarusa z automatyczną skrzynią biegów i jednocześnie numerem taborowym 14xx. Jedynym przedstawicielem podtypu Ikarusa 280.37 był wóz #1299, którego eksploatowano w latach 1992-1997, a w sierpniu 1997 roku przekazano do zajezdni Nowe Sady nadając numer 2295 (obecny 3295''), jednak podtypy .37 z rocznika 1992 i 1993 różniły się między sobą.

    Wóz 1483 zaczął swoją karierę w zajezdni Limanowskiego, gdzie 31.05.1994r. wpisano go na stan pod numerem 3496. Eksploatowano go tam w latach 1994-2002. Na skutek kolejnych dostaw Volvo 7000 na zajezdnię Limanowskiego, wóz 3496 wraz z innymi Ikarusami-automatami przeniesiono (razem z 3495 i 3498 skreślono go ze stanu 3.07.2002r.) do zajezdni Nowe Sady, gdzie nadano mu numer 2483. Były to czasy, gdy autobusom zmieniano całe numery, a nie jedynie pierwszą cyfrę (oznaczającą zajezdnię). Ikarus ze swoim nowym numerem - 2483 - dojeździł aż do połowy roku 2007r. kiedy to wysłano go do Solca Kujawskiego na naprawę główną. Stamtąd przeszedł prosto na zajezdnię Kilińskiego, gdzie według nowych reguł zmieniono mu numer na 1483.

Wykorzystywanie jakiejkolwiek zawartości serwisu BUSLODZ bez zgody autorów ZABRONIONE!
(Dz.U. z 1994 r. Nr 24, poz. 83)
Interesujesz się tramwajami? Odwiedź koniecznie serwis:
Odwiedź stronę Tomasza Głaza i Przemysława Bakaja - TRAMLODZ-Łódzkie Tramwaje
BUSLODZ - Łódzkie Autobusy        Copyright by Przemysław Bakaj & Tomasz Głaz © 2005-2009
Niekomercyjny i apolityczny serwis o autobusach tworzony z pasją przez miłośników autobusów