W dniu 22 września 2008r. zakończyła się definitywnie eksploatacja liniowa Ikarusów 260.04 w MZK Pabianice.
Tego dnia ostatni przedstawiciel Ikarusa 260.04 - #506 -
został sprzedany redakcji serwisu Buslodz.pl i po raz
ostatni opuścił bramę zajezdni MZK przy ulicy Lutomierskiej w Pabianicach. Został tym samym uratowany przed kasacją i będzie
odrestaurowany.
Ikarus 260.04 #506 wyprodukowany został w 1985r. W tym samym roku trafił
do pabianickiego oddziału MPK Łódź, gdzie 31 grudnia został wpisany na stan z numerem 5506. W latach 1985-1992 pracował w ruchu
liniowym pod banderą MPK. W dniu 1 lipca 1992 roku przekazano go na stan nowo powstałego MZK Pabianice, gdzie pozostał do 22
września 2008r. Był najdłużej eksploatowanym liniowo Ikarusem 260 w Pabianicach, jego służba w tym mieście trwała przez 23
lata, do końca pozostał sprawny technicznie i zdolny do jazdy.
Historia pabianickich Ikarusów 260.04 jest nierozerwalnie związana z historią miejskiej komunikacji w
tym mieście, bowiem na przełomie lat 80. i 90. były one jej główną siłą napędową, a w latach 1985-1992 stanowiły 100% taboru. W
latach 90. były stopniowo wycofywane na rzecz Jelczy 120M, które jakościowo i wytrzymałościo niedorównywały Ikarusom.
Ostatnie trzy Ikarusy - 506, 507 i 509 - wytrzymały ponad 20 lat eksploatacji w Pabianicach, natomiast większość Jelczy poległa
zanim uzyskała 15 lat. Gdyby pozostawiono większą ilość Ikarusów Pabianice nie borykałyby się w ostatnich latach z tak
ogromnymi problemami taborowymi. Gdyby nie to, że marka Ikarus stała się ikoną przestarzałych technologii, autobusy te zaczęły być
passe i musiały zejść ze sceny, a w MZK zaprzestano większych inwestycji w tabor z Węgier, spokojnie posłużyłyby jeszcze kilka lat.
Była to idealna konstrukcja na polskie drogi, odporna na pasażerów i skromny serwis.
We flocie MZK Pabianice pozostał jeden Ikarus - przebudowany z Ikarusa 260.04 holownik #700 - i bez względu
na to ile pojeździ, będzie najdłużej eksploatowanym pojazdem marki Ikarus w MZK, jednak już nie liniowo.