Redakcja Buslodza sprawiła sobie prezent na trzecie urodziny serwisu.
DATA PUBLIKACJI MATERIAŁU: 05.11.2008r.
Ikarus 260.04 #BV02 [69], 21.10.2008r., zajezdnia Buslodz Volan. Foto: Przemysław Bakaj ©
Ikarus 260.04 #506 wyprodukowany został w 1985r. W tym samym roku trafił
do pabianickiego oddziału MPK Łódź, gdzie 31 grudnia został wpisany na stan z numerem 5506. W latach 1985-1992 pracował w ruchu
liniowym pod banderą MPK. W dniu 1 lipca 1992 roku przekazano go na stan nowo powstałego MZK Pabianice, gdzie pozostał do 22
września 2008r. Był najdłużej eksploatowanym liniowo Ikarusem 260 w MZK Pabianice, a jego służba w tym mieście trwała przez 23
lata. W trakcie eksploatacji w Pabianicach przynajmniej dwukrotnie zmienił swoje malowanie i trzykrtonie woził naklejaną reklamę.
Fabrycznie pomalowany był na kremowo-pomarańczowo (tzw. marchewka), potem przemalowano go na kremowo-czerwono, a następnie przy
remoncie otrzymał żółto-niebiesko-żółte malowanie MZK Pabianice. Potem pas podokienny zaklejono reklamą rynku hurtowego w
Ksawerowie, a w roku 200_ ? otrzymał reklamę typu fullback .
W dniu 22 września 2008r. zespół redakcyjny serwisu Buslodz.pl wszedł w posiadanie tego Ikarusa. Odkupienie
wozu umożliwiło uratowanie go przed kasacją, która byłaby nieuchronnym następstwem zakończenia eksploatacji liniowej tego pojazdu.
Planowany jest remont kapitalny połączony z odtworzeniem wyglądu fabrycznego, a na razie wóz przechodzi naprawę bieżącą, która
sprawi, że przestanie straszyć dziurami w burtach, których dorobił się w ostatnich latach eksploatacji w MZK.
Przeznaczeniem tego autobusu u nowego właściciela jest rola autobusu zabytkowego, który będzie namacalną
pamiątką dawnych czasów, dzięki której przyszłe pokolenia będą mogły doświadczyć osobiście jak podróżowali ich przodkowie.
Zakup autobusu zbiegł się w czasie z 3 urodzinami serwisu Buslodz, a podanie do publicznej wiadomości
ifnormacji o jego zakupie, przez HBK Spektrum, nastąpiło dokładnie w dzień urodzin, toteż uznaliśmy Ikarusa za prezent
dla samych siebie z tejże okazji. Jest to oczywiście symboliczne stwierdzenie, bo wiadomo, że uratowaliśmy Ikarusa
z dużo głębszych pobudek.
Składamy podziękowania MZK Pabianice za możliwość odkupienia Ikarusa, przychylność inicjatywie i pomoc.
Dziękujemy także naszym kolegom miłośnikom - Michałowi Kłosowskiemu i Jakubowi Tarce za pomoc oraz HBK Spektrum za wsparcie
medialne.
AUTOR TEKSTU: Przemysław Bakaj
GALERIA ZDJĘĆ
Wymagana obsługa Java Script.
AUTORZY ZDJĘĆ: Przemysław Bakaj, Marcin Wnukowicz, Marcin Szymaniak
GALERIA FILMÓW
Wymagana obsługa Java Script.
HBK Spektrum - Wrzesień 2008 (część 2/3), autorstwa Jakuba Tarki.
Film przygotowany przez Michała Kłosowskiego
Jeżeli chcesz wspomóc nas w renowacji i utrzymaniu Ikarusa podajemy numer konta:
50 1020 5558 1111 1588 4330 0078
Dane do przelewu: Bank Inteligo; Przemysław Bakaj; Dopisek - "Pomoc w remoncie Ikarusa 260"
Możesz nam także pomóc w zdobyciu oryginalnych części, których poszukujemy:
listwy boczne, zewnętrzne (poziome i pionowe)
klapki wlewu paliwa oraz zaworów
listwy wewnętrzne (poziome i pionowe)
halogeny do przedniego zderzaka
okrągłe plastikowe czarne kratki, mocowane w otworach płyt wykończenia wewnętrznej strony burt
Poszukujemy również pomocy w zakresie spawania, lakierowania i tapicerowania, najlepiej z częściowym
sponsorigiem, za który jesteśmy w stanie odwdzięczyć się reklamami na autobusie i w serwisie Buslodz.pl