BUSLODZ - ŁÓDZKIE AUTOBUSY. Strona Przemysława Bakaja
Dziś jest 23.11.2024            
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:46) in /licznik.php on line 27
Odwiedzin od 17.10.2006r.: ERR            Strona istnieje od: 29.10.2005r.             Ostatnia aktualizacja: 07.02.2010
IKARUS 260.04 NA TRZECIE URODZINY BUSLODZA
Redakcja Buslodza sprawiła sobie prezent na trzecie urodziny serwisu.
DATA PUBLIKACJI MATERIAŁU: 05.11.2008r.
Ikarus 260.04 #BV02 [69], 21.10.2008r., zajezdnia Buslodz Volan. Foto: Przemysław Bakaj (c)
Ikarus 260.04 #BV02 [69], 21.10.2008r., zajezdnia Buslodz Volan. Foto: Przemysław Bakaj ©

    Ikarus 260.04 #506 wyprodukowany został w 1985r. W tym samym roku trafił do pabianickiego oddziału MPK Łódź, gdzie 31 grudnia został wpisany na stan z numerem 5506. W latach 1985-1992 pracował w ruchu liniowym pod banderą MPK. W dniu 1 lipca 1992 roku przekazano go na stan nowo powstałego MZK Pabianice, gdzie pozostał do 22 września 2008r. Był najdłużej eksploatowanym liniowo Ikarusem 260 w MZK Pabianice, a jego służba w tym mieście trwała przez 23 lata. W trakcie eksploatacji w Pabianicach przynajmniej dwukrotnie zmienił swoje malowanie i trzykrtonie woził naklejaną reklamę. Fabrycznie pomalowany był na kremowo-pomarańczowo (tzw. marchewka), potem przemalowano go na kremowo-czerwono, a następnie przy remoncie otrzymał żółto-niebiesko-żółte malowanie MZK Pabianice. Potem pas podokienny zaklejono reklamą rynku hurtowego w Ksawerowie, a w roku 200_ ? otrzymał reklamę typu fullback .

    W dniu 22 września 2008r. zespół redakcyjny serwisu Buslodz.pl wszedł w posiadanie tego Ikarusa. Odkupienie wozu umożliwiło uratowanie go przed kasacją, która byłaby nieuchronnym następstwem zakończenia eksploatacji liniowej tego pojazdu. Planowany jest remont kapitalny połączony z odtworzeniem wyglądu fabrycznego, a na razie wóz przechodzi naprawę bieżącą, która sprawi, że przestanie straszyć dziurami w burtach, których dorobił się w ostatnich latach eksploatacji w MZK.

    Przeznaczeniem tego autobusu u nowego właściciela jest rola autobusu zabytkowego, który będzie namacalną pamiątką dawnych czasów, dzięki której przyszłe pokolenia będą mogły doświadczyć osobiście jak podróżowali ich przodkowie.

    Zakup autobusu zbiegł się w czasie z 3 urodzinami serwisu Buslodz, a podanie do publicznej wiadomości ifnormacji o jego zakupie, przez HBK Spektrum, nastąpiło dokładnie w dzień urodzin, toteż uznaliśmy Ikarusa za prezent dla samych siebie z tejże okazji. Jest to oczywiście symboliczne stwierdzenie, bo wiadomo, że uratowaliśmy Ikarusa z dużo głębszych pobudek.

    Składamy podziękowania MZK Pabianice za możliwość odkupienia Ikarusa, przychylność inicjatywie i pomoc. Dziękujemy także naszym kolegom miłośnikom - Michałowi Kłosowskiemu i Jakubowi Tarce za pomoc oraz HBK Spektrum za wsparcie medialne.

AUTOR TEKSTU: Przemysław Bakaj
GALERIA ZDJĘĆ
Wymagana obsługa Java Script.
        
        
        
        
 
 

AUTORZY ZDJĘĆ: Przemysław Bakaj, Marcin Wnukowicz, Marcin Szymaniak

GALERIA FILMÓW
Wymagana obsługa Java Script.

HBK Spektrum - Wrzesień 2008 (część 2/3), autorstwa Jakuba Tarki.



Film przygotowany przez Michała Kłosowskiego
 
 

    Jeżeli chcesz wspomóc nas w renowacji i utrzymaniu Ikarusa podajemy numer konta:


50 1020 5558 1111 1588 4330 0078
Dane do przelewu: Bank Inteligo; Przemysław Bakaj; Dopisek - "Pomoc w remoncie Ikarusa 260"

    Możesz nam także pomóc w zdobyciu oryginalnych części, których poszukujemy:
  • listwy boczne, zewnętrzne (poziome i pionowe)
  • klapki wlewu paliwa oraz zaworów
  • listwy wewnętrzne (poziome i pionowe)
  • halogeny do przedniego zderzaka
  • okrągłe plastikowe czarne kratki, mocowane w otworach płyt wykończenia wewnętrznej strony burt

    Poszukujemy również pomocy w zakresie spawania, lakierowania i tapicerowania, najlepiej z częściowym sponsorigiem, za który jesteśmy w stanie odwdzięczyć się reklamami na autobusie i w serwisie Buslodz.pl


Wykorzystywanie jakiejkolwiek zawartości serwisu BUSLODZ bez zgody autorów ZABRONIONE!
(Dz.U. z 1994 r. Nr 24, poz. 83)
Interesujesz się tramwajami? Odwiedź koniecznie serwis:
Odwiedź stronę Tomasza Głaza i Przemysława Bakaja - TRAMLODZ-Łódzkie Tramwaje
BUSLODZ - Łódzkie Autobusy        Copyright by Przemysław Bakaj & Tomasz Głaz © 2005-2009
Niekomercyjny i apolityczny serwis o autobusach tworzony z pasją przez miłośników autobusów