BUSLODZ - ŁÓDZKIE AUTOBUSY. Strona Przemysława Bakaja
Dziś jest 23.11.2024            
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:46) in /licznik.php on line 27
Odwiedzin od 17.10.2006r.: ERR            Strona istnieje od: 29.10.2005r.             Ostatnia aktualizacja: 07.02.2010
KOLEJNE UŻYWANE MERCDESY O405GN2 W MPK
Łódzkie MPK w 2008r. nabyło kolejne 10 sztuk używanych Mercedesów-Benz O405GN2. Mercedesów-Benz O405GN2 #2857 [52], 01.09.2008r., ul. Paderewskiego/ Karpacka. Foto: Marcin Wnukowicz (c)
Mercedesów-Benz O405GN2 #2857 [52], 01.09.2008r., ul. Paderewskiego/ Karpacka. Foto: Marcin Wnukowicz ©

    W drugiej połowie 2008r. tabor łódzkiego MPK zasiliło dziesięć używanych pojazdów Mercedes-Benz O405GN2. Wszystkie wozy zostały dostarczone do zajezdni przy ulicy Nowe Sady 15. Dwa pierwsze autobusy (nr taborowe: 2851 i 2852), pochodzące z Amsterdamu, wprowadzono do eksploatacji 2 czerwca 2008r., natomiast wóz - 2853 - pochodzący z Heidelbergu debiutował 9 czerwca 2008r. Następne pojazdy pochodzące z Amsterdamu - 2854 i 2855 - wyjechały na ulice Łodzi 27 lipca 2008r. Na kolejne premiery przyszło poczekać aż do 1 września 2008r., mimo że wszystkie wozy stały w komplecie w macierzystej zajezdni już pod koniec lipca. Autobusy 2856 i 2857 sprowadzono z Amsterdamu, nie udało się na razie ustalić pochodzenia wozów 2858, 2859. Pojazd 2860 odkupiono od miasta Darmstadt.
  • 02.06.2008 - 2851, 2852
  • 09.06.2008 - 2853
  • 27.06.2008 - 2854, 2855
  • 01.09.2008 - 2856, 2857, 2858, 2859, 2860
    Tegoroczne używańce nie są tak dobrze utrzymane jak wozy z Oberhausen. Burty autobusów są mniej zadbane i posiadają liczne ślady dawnych reklam. Te mankamenty rekompensuje jednak fakt, iż są wypełnione akcesoriami, niespotykanymi dotąd w łódzkich Mercedesach. Wóz 2853 posiada rampę dla wózków inwalidzkich w pierwszych drzwiach, a nie w drugich jak to zazwyczaj ma miejsce. Pojazdy 2859 i 2860 są czterodrzwiowe i posiadają drzwi otwierane na zewnątrz. Ponadto mają zainstalowane fotokomórki oraz większe szafy mechanizmów drzwiowych niż w pozostałych autobusach tej marki, eksploatowanych w łódzkim MPK. Egzemplarz z numerem 2858 z kolei wyróżnia się białymi kołpakami oraz pomalowaną na czarno częścią tylnej ściany. Wozy z Amsterdamu (2851, 2852, 2854-2857) przy wszystkich drzwiach wyposażone są w pokrętła awaryjnego otwierania drzwi. Nie było by w tym nic nowego, gdyby nie fakt, że znajdują się one na zewnątrz pojazdów. Dodatkowo wozy amsterdamskie posiadają drzwi otwierane elektrycznie, a nie pneumatycznie.
Mercedes-Benz O405GN2 #2857 [52], 01.09.2008r., ul. Paderewskiego/ Karpacka. Foto: Marcin Wnukowicz (c)
Mercedes-Benz O405GN2 #2857 [52], 01.09.2008r., ul. Paderewskiego/ Karpacka. Foto: Marcin Wnukowicz ©
Pokrętła do awaryjnego otwierania drzwi.

Mercedes-Benz O405GN2 #2858 [75], 04.09.2008r., ul. Trybunalska/ Paradna. Foto: Adrian Szenfeld (c)
Mercedes-Benz O405GN2 #2858 [75], 04.09.2008r., ul. Trybunalska/ Paradna. Foto: Adrian Szenfeld ©
Kapsle na kołach.

Mercedes-Benz O405GN2 #2858 [52], 06.09.2008r., ul. Kurczaki. Foto: Adrian Szenfeld (c)
Mercedes-Benz O405GN2 #2858 [52], 06.09.2008r., ul. Kurczaki. Foto: Adrian Szenfeld ©
Drzwi otwierane na zewnątrz.

Mercedes-Benz O405GN2 #2858 [52], 06.09.2008r., ul. Kurczaki. Foto: Adrian Szenfeld (c)
Mercedes-Benz O405GN2 #2858 [52], 06.09.2008r., ul. Kurczaki. Foto: Adrian Szenfeld ©
Drzwi otwierane na zewnątrz.

Mercedes-Benz O405GN2 #2858 [52], 06.09.2008r., ul. Kurczaki. Foto: Adrian Szenfeld (c)
Mercedes-Benz O405GN2 #2858 [52], 06.09.2008r., ul. Kurczaki. Foto: Adrian Szenfeld ©
Szafy drzwiowe i fotokomórki.

Przegląd wszystkich wozów:
Mercedes-Benz O405GN2 #2851 [75], 02.09.2008r., ul. Tatrzańska. Foto: Marcin Wnukowicz (c)
Mercedes-Benz O405GN2 #2851 [75], 02.09.2008r., ul. Tatrzańska. Foto: Marcin Wnukowicz ©

Mercedes-Benz O405GN2 #2852 [-], 01.07.2008r., ul. Rondo Insurekcji Kościuszkowskiej. Foto: Marcin Wnukowicz(c)
Mercedes-Benz O405GN2 #2852 [-], 01.07.2008r., ul. Rondo Insurekcji Kościuszkowskiej. Foto: Marcin Wnukowicz ©

Mercedes-Benz O405GN2 #2853 [70A], 15.07.2008r., ul. Broniewskiego/ Niższa. Foto: Marcin Wnukowicz (c)
Mercedes-Benz O405GN2 #2853 [70A], 15.07.2008r., ul. Broniewskiego/ Niższa. Foto: Marcin Wnukowicz ©

Mercedes-Benz O405GN2 #2854 [69A], 15.07.2008r., ul. Broniewskiego/ Niższa. Foto: Marcin Wnukowicz (c)
Mercedes-Benz O405GN2 #2854 [69A], 15.07.2008r., ul. Broniewskiego/ Niższa. Foto: Marcin Wnukowicz ©

Mercedes-Benz O405GN2 #2855 [86], 03.09.2008r., ul. Maratońska. Foto: Marcin Wnukowicz (c)
Mercedes-Benz O405GN2 #2855 [86], 03.09.2008r., ul. Maratońska. Foto: Marcin Wnukowicz ©

Mercedes-Benz O405GN2 #2856 [75], 06.09.2008r., ul. Trybunalska/ Paradna. Foto: Adrian Szenfeld (c)
Mercedes-Benz O405GN2 #2856 [75], 06.09.2008r., ul. Trybunalska/ Paradna. Foto: Adrian Szenfeld ©

Mercedes-Benz O405GN2 #2857 [70A], 07.09.2008r., ul. Rzgowska. Foto: Adrian Szenfeld (c)
Mercedes-Benz O405GN2 #2857 [70A], 07.09.2008r., ul. Rzgowska. Foto: Adrian Szenfeld ©

Mercedes-Benz O405GN2 #2858 [75], 04.09.2008r., ul. Trybunalska/ Paradna. Foto: Adrian Szenfeld (c)
Mercedes-Benz O405GN2 #2858 [75], 04.09.2008r., ul. Trybunalska/ Paradna. Foto: Adrian Szenfeld ©

Mercedes-Benz O405GN2 #2859 [-], 22.09.2008r., Zajezdnia, ul. Nowe Sady. Foto: Łukasz Stefańczyk (c)
Mercedes-Benz O405GN2 #2859 [-], 22.09.2008r., Zajezdnia, ul. Nowe Sady. Foto: Łukasz Stefańczyk ©

Mercedes-Benz O405GN2 #2860 [70A], 11.09.2008r., ul. Rzgowska. Foto: Adrian Szenfeld (c)
Mercedes-Benz O405GN2 #2860 [70A], 11.09.2008r., ul. Rzgowska. Foto: Adrian Szenfeld ©


Wykorzystywanie jakiejkolwiek zawartości serwisu BUSLODZ bez zgody autorów ZABRONIONE!
(Dz.U. z 1994 r. Nr 24, poz. 83)
Interesujesz się tramwajami? Odwiedź koniecznie serwis:
Odwiedź stronę Tomasza Głaza i Przemysława Bakaja - TRAMLODZ-Łódzkie Tramwaje
BUSLODZ - Łódzkie Autobusy        Copyright by Przemysław Bakaj & Tomasz Głaz © 2005-2009
Niekomercyjny i apolityczny serwis o autobusach tworzony z pasją przez miłośników autobusów