BUSLODZ - ŁÓDZKIE AUTOBUSY. Strona Przemysława Bakaja
Dziś jest 23.11.2024            
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:46) in /licznik.php on line 27
Odwiedzin od 17.10.2006r.: ERR            Strona istnieje od: 29.10.2005r.             Ostatnia aktualizacja: 07.02.2010
TESTY SOLBUSA SN11 W ŁÓDZKIM MPK
Autobus Solbus Solcity Sn11 na testach w Łodzi. Solbus Solcity SN11 #C4_6001 [55], 13.06.2007r. Krańcówka - Janów. Foto: Przemysław Bakaj (c)
Solbus Solcity SN11 #C4_6001 [55], 13.06.2007r. Krańcówka - Janów. Foto: Przemysław Bakaj ©
Testy Solbusa na ulicach Łodzi
    Od piątego do czternastego czerwca 2007r. na ulicach naszego miasta, testowano jedenastometrowy autobus - Solbus Solcity SN11. Testowany pojazd przydzielono do pierwszej zajezdni łódzkiego MPK, przy ulicy Kilińskiego. Stamtąd pojazd wyruszał do obsługi linii 50, 55, 61, 72 i 82. Pierwszego dnia testów pojazd kursował na linii 55, łączącej osiedle Janów z Lotniskiem im. Władysława Reymonta.

    Solbus Solcity SN11, to pojazd z oferty fabryki w Solcu Kujawskim, gdzie remontowane są Ikarusy 280.37 należące do łódzkiego przewoźnika. Testowany autobus jest pierwszym pojazdem, który fabryka w Solcu opracowała samemu. Wcześniej produkowano pojazdy na licencji czeskiej firmy SOR. Premiera tego niskowejściowego pojazdu miała miejsce w 2005r., na targach TransExpo w Kielcach.

    Trzydrzwiowe nadwozie autobusu ma długość prawie jedenastu metrów, co wydaje się być zbyt małą wielkością na łódzkie realia. Ponadto tylko środkowe drzwi mają dwoje skrzydeł, bowiem układ drzwi pojazdu to 1-2-1. Pierwsze i trzecie drzwi posiadają po jednym skrzydle drzwiowym. Stylistykę pojazdu cechuje prostota kształtów, zbyt wielka prostota jak na obecnie panujące trendy. Ale producent stawia przede wszystkim na trwałość swoich wyrobów, którą szacuje na minimum 12-lat eksploatacji.

    W autobusie zastosowano podzespoły, pochodzące od renomowanych producentów. Napęd pojazdu stanowi jednostka napędowa firmy Iveco, spełniająca normę czystości spalin EURO-3. Przeniesieniem napędu zajmuje się manualna skrzynia biegów firmy ZF - model ZF6S-890. Ogrzewanie w pojeździe, to urządzenia firmy Webasto, oświetlenie - Hella, pneumatyka - Haldex, elektronika - Siemens. Pojazd może pomieścić prawie setkę pasażerów, dla których przygotowano we wnętrzu pojazdu poręcze, kojarzące się z tymi zastosowanymi w najnowszych Jelczach.

    Testowany egzemplarz posiada monitoring składający się z systemu czterech kamer, które przesyłają obraz wyświetlany na ekranie LCD, zamontowanym w kabinie kierowcy. Ponadto autobus wyposażono w klimatyzator kabiny kierowcy oraz kasowniki firmy PIXEL, diodowe wyświetlacze zewnętrzne, świecące na pomarańczowo oraz diodowy wyświetlacz wewnętrzny świecący na czerwono. W kwietniu 2007r. testowany był przez kielecki MPK.

    Łódzkie MPK zawarło umowę z producentem pojazdu, że w zamian za bezpłatne przetestowanie go, sporządzi i przekaże raport dotyczący eksploatacji pojazdu w warunkach miejskich. Posłuży on zapewne do ulepszania wyrobu.

    Zarówno kierowca, jak i pasażerowie testowanego autobusu, nie kryli niezadowolenia wynikającego z poziomu komfortu podróżowania pojazdem. Oprócz tego, że pojazd jest mało wygodny, jest po prostu brzydki, dlatego mamy nadzieję, że łódzki przewoźnik nie zakupi tego typu pojazdów.
Solbus Solcity SN11 #C4_6001 [55], 13.06.2007r. Krańcówka - Janów. Foto: Przemysław Bakaj (c)
Solbus Solcity SN11 #C4_6001 [55], 13.06.2007r. Krańcówka - Janów. Foto: Przemysław Bakaj ©



Wykorzystywanie jakiejkolwiek zawartości serwisu BUSLODZ bez zgody autorów ZABRONIONE!
(Dz.U. z 1994 r. Nr 24, poz. 83)
Interesujesz się tramwajami? Odwiedź koniecznie serwis:
Odwiedź stronę Tomasza Głaza i Przemysława Bakaja - TRAMLODZ-Łódzkie Tramwaje
BUSLODZ - Łódzkie Autobusy        Copyright by Przemysław Bakaj & Tomasz Głaz © 2005-2009
Niekomercyjny i apolityczny serwis o autobusach tworzony z pasją przez miłośników autobusów