BUSLODZ - ŁÓDZKIE AUTOBUSY. Strona Przemysława Bakaja
Dziś jest 23.11.2024            
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:46) in /licznik.php on line 27
Odwiedzin od 17.10.2006r.: ERR            Strona istnieje od: 29.10.2005r.             Ostatnia aktualizacja: 07.02.2010
TESTY AUTOBUSU MERCEDES BENZ CITARO K W MPK ŁÓDŹ
Autobus Mercedes Benz Citaro K na testach w łódzkim MPK. Mercedes Benz Citaro K #2713, [86], 06.09.2007r. Krańcówka - Plac Dąbrowskiego. Foto: Przemysław Bakaj (c)
Mercedes Benz Citaro K #2713, [86], 06.09.2007r. Krańcówka - Plac Dąbrowskiego. Foto: Przemysław Bakaj ©

Testy autobusu Mercedes Benz Citaro K w łódzkim MPK.
    W dniu 5 września 2007r. na ulicach Łodzi rozpoczęły się testy autobusu Mercedes Benz Citaro K. Jest to krótszy wariant popularnego autobusu Citaro. Jego długość to 10,5 metra. Zaprezentowano go podczas targów IAA Hanower 2006. Citaro K powstał poprzez przekonstruowanie części nadwozia położonej pomiędzy osiami. Skrócono ją z 5845 do 4398mm, czyli o 1447mm. Zwis przedni i zwis tylni pozostały bez zmian. Mniejszy rozstaw osi sprawia, że pojazd jest bardziej zwrotny. Jego średnica zawracania wynosi 17,2 metra, co daje o cztery metry mniej niż w 12-to metrowym Citaro, który jest bardzo zwrotnym autobusem.

    Citaro K to kompaktowy autobus niskopodłogowy, posiadający dwoje drzwi wejściowych i idealnie nadający się do obsługi mniej obciążonych linii. W Łodzi wypłynął od razu na głębokie wody, gdyż wystawiono go do obsługi linii 86. Trochę ten fakt może dziwić, ale widocznie uznano, że skoro autobusy 12 metrowe sobie radzą na tej linii, to mniejszy o 1,5 metra i jedną parę drzwi pojazd, też da radę.

    Citaro K ma dość dużą pojemność pasażerską. W zależności od układu foteli może w nim podróżować od 85-ciu do 91 osób. Napędzany jest niewielką jednostką napędową - rzędowym, doładowanym silnikiem OM 906 hLA, spełniającym normę czystości spalin EURO-5.

    Testowany egzemplarz przydzielono do zajezdni Nowe Sady i oznaczono numerem taborowym 2713. Autobus posiada najnowszy design rodziny Citaro, którego niestety zabrakło w tegorocznej dostawie Mercedesów Citaro - 2701-2712.
Mercedes Benz Citaro K #2713, [86], 06.09.2007r. Krańcówka - Plac Dąbrowskiego. Foto: Przemysław Bakaj (c)
Mercedes Benz Citaro K #2713, [86], 06.09.2007r. Krańcówka - Plac Dąbrowskiego. Foto: Przemysław Bakaj ©

Mercedes Benz Citaro K #2713, [86], 06.09.2007r. Krańcówka - Plac Dąbrowskiego. Foto: Przemysław Bakaj (c)
Mercedes Benz Citaro K #2713, [86], 06.09.2007r. Krańcówka - Plac Dąbrowskiego. Foto: Przemysław Bakaj ©

Mercedes Benz Citaro K #2713, [86], 06.09.2007r. Krańcówka - Plac Dąbrowskiego. Foto: Przemysław Bakaj (c)
Mercedes Benz Citaro K #2713, [86], 06.09.2007r. Krańcówka - Plac Dąbrowskiego. Foto: Przemysław Bakaj ©

Mercedes Benz Citaro K #2713, [86], 06.09.2007r. Krańcówka - Plac Dąbrowskiego. Foto: Przemysław Bakaj (c)
Mercedes Benz Citaro K #2713, [86], 06.09.2007r. Krańcówka - Plac Dąbrowskiego. Foto: Przemysław Bakaj ©

Mercedes Benz Citaro K #2713, [86], 06.09.2007r. Krańcówka - Plac Dąbrowskiego. Foto: Przemysław Bakaj (c)
Mercedes Benz Citaro K #2713, [86], 06.09.2007r. Krańcówka - Plac Dąbrowskiego. Foto: Przemysław Bakaj ©

Mercedes Benz Citaro K #2713, [86], 06.09.2007r. Krańcówka - Plac Dąbrowskiego. Foto: Przemysław Bakaj (c)
Mercedes Benz Citaro K #2713, [86], 06.09.2007r. Krańcówka - Plac Dąbrowskiego. Foto: Przemysław Bakaj ©

Mercedes Benz Citaro K #2713, [86], 06.09.2007r. Krańcówka - Plac Dąbrowskiego. Foto: Przemysław Bakaj (c)
Mercedes Benz Citaro K #2713, [86], 06.09.2007r. Krańcówka - Plac Dąbrowskiego. Foto: Przemysław Bakaj ©

Mercedes Benz Citaro K #2713, [86], 06.09.2007r. Krańcówka - Plac Dąbrowskiego. Foto: Przemysław Bakaj (c)
Mercedes Benz Citaro K #2713, [86], 06.09.2007r. Krańcówka - Plac Dąbrowskiego. Foto: Przemysław Bakaj ©

Mercedes Benz Citaro K #2713, [86], 06.09.2007r. Krańcówka - Plac Dąbrowskiego. Foto: Przemysław Bakaj (c)
Mercedes Benz Citaro K #2713, [86], 06.09.2007r. Krańcówka - Plac Dąbrowskiego. Foto: Przemysław Bakaj ©



Wykorzystywanie jakiejkolwiek zawartości serwisu BUSLODZ bez zgody autorów ZABRONIONE!
(Dz.U. z 1994 r. Nr 24, poz. 83)
Interesujesz się tramwajami? Odwiedź koniecznie serwis:
Odwiedź stronę Tomasza Głaza i Przemysława Bakaja - TRAMLODZ-Łódzkie Tramwaje
BUSLODZ - Łódzkie Autobusy        Copyright by Przemysław Bakaj & Tomasz Głaz © 2005-2009
Niekomercyjny i apolityczny serwis o autobusach tworzony z pasją przez miłośników autobusów