BUSLODZ - ŁÓDZKIE AUTOBUSY. Strona Przemysława Bakaja
Dziś jest 23.11.2024            
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:46) in /licznik.php on line 27
Odwiedzin od 17.10.2006r.: ERR            Strona istnieje od: 29.10.2005r.             Ostatnia aktualizacja: 07.02.2010
TESTOWE JELCZE W 2008r.
Autobusy marki Jelcz testowane przez łódzkie MPK w 2008r.
DATA PUBLIKACJI MATERIAŁU: 08.03.2009r.
Jelcz M121MB4 Mastero #1801 [77], 22.03.2008r., krańcówka - ul. Puszkina/ Rokicińska. Foto: Adrian Szenfeld (c)
Jelcz M121I4 Mastero #1801 [77], 22.03.2008r., krańcówka - ul. Puszkina/ Rokicińska. Foto: Adrian Szenfeld ©

    W marcu 2008 po raz kolejny do łódzkiego MPK zawitały testowe autobusy marki Jelcz. Tym razem były to żółto-czerwony M121I "Mastero" #DOA 04704 i biały M083C Libero #DOA 03881. Warto dodać, że ten egzemplarz Libero został wyposażony w automatyczną skrzynię biegów w przeciwieństwie do testowanego wcześniej #DOA 00146. Wozy zostały przydzielone do zajezdni przy ul. Kilińskiego. Swoją premierę liniową miały 4 marca 2008. Mastero został wyznaczony do obsługi brygady 72/4 a Libero - 92/2. Nieoficjalnie, dla systemu obsługi codziennej, nadano im następujące numery: #1801 dla Mastero i #1802 dla Libero. Zajednia Kilińskiego, zgodnie ze swoim zwyczajem, nie naniosła na testowane autobusy numerów taborowych.

    W połowie marca Libero uległo poważnej awarii i zostało podmienione przez producenta. Wzamian do Łodzi przysłano Vecto 8, czyli znane nam z zeszłorocznych testów Libero #DOA 00146. Nie wiadomo czym kierował się Jelcz zmieniając jedynie nazwę handlową, bez żadnych interwencji w wygląd czy konkstrukcję pojazdu.

    Vecto 8 vel. Libero już 19 marca 2008 wyjechało do obsługi pierwszej brygady linii 92. Następnie obsłużył linię 71.

    28 marca w związku z likwidacją zajezdni przy ul. Kilińskiego, testowane wozy przeniesiono do zajezdni przy ul. Nowe Sady. Otrzymały tam nieoficjalne numery #2801 i #2802. Tradycyjnie, dla zajezdni Nowe Sady, numery te zostały naniesione na burty autobusów, choć tylko na ścianie przedniej.

    Autobusy choć uznane za testowe, ponieważ nie zostały oficjalnie wpisane na stan MPK Łódź, dość długo pozostawały w MPK, bo aż trzy miesiące. Innych autobusów tak długo nie testowano. Oba pojazdy były w ciągłej eksploatacji aż do końca czerwca, choć #2802 ze względu na manualną skrzynię biegów nie był lubiany przez kierowców i często stał na zajedni jako rezerwa.

    Były to ostatnie w historii testy autobusów Jelcz w naszym mieście bowiem w dniu 21 października 2008r. z taśm produkcyjnych jelczańskiej fabryki zszedł ostatni autobus. Fabrykę zamknięto.

AUTORZY TEKSTU: Marcin Wnukowicz, Przemysław Bakaj
INFORMACJE: obserwacje własne, www.forum.gtlodz.eu, Łukasz Supel
GALERIA ZDJĘĆ - Jelcz M121I4 Mastero
Wymagana obsługa Java Script.
        
        
        
        
GALERIA ZDJĘĆ - Jelcz M083C Libero
Wymagana obsługa Java Script.
        
        
GALERIA ZDJĘĆ - Jelcz M083C Vecto 8
Wymagana obsługa Java Script.
        
        
 
 

AUTORZY ZDJĘĆ: Marcin Wnukowicz, Adrian Szenfeld


Wykorzystywanie jakiejkolwiek zawartości serwisu BUSLODZ bez zgody autorów ZABRONIONE!
(Dz.U. z 1994 r. Nr 24, poz. 83)
Interesujesz się tramwajami? Odwiedź koniecznie serwis:
Odwiedź stronę Tomasza Głaza i Przemysława Bakaja - TRAMLODZ-Łódzkie Tramwaje
BUSLODZ - Łódzkie Autobusy        Copyright by Przemysław Bakaj & Tomasz Głaz © 2005-2009
Niekomercyjny i apolityczny serwis o autobusach tworzony z pasją przez miłośników autobusów