BUSLODZ - ŁÓDZKIE AUTOBUSY. Strona Przemysława Bakaja
Dziś jest 23.11.2024            
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:46) in /licznik.php on line 27
Odwiedzin od 17.10.2006r.: ERR            Strona istnieje od: 29.10.2005r.             Ostatnia aktualizacja: 07.02.2010
PIERWSZE DWA SOLARISY URBINO 18 JUŻ NA LINII
Na ulice naszego miasta wyjechały pierwsze dwa Solarisy Urbino 18, zakupione przez MPK. Solaris Urbino 18 #3875 [99A], 17.04.2008r., ZEA-3 ul. Limanowskiego. Foto: Michał Kaźmierczak (c)
Solaris Urbino 18 #3875 [99A], 17.04.2008r., ZEA-3 ul. Limanowskiego. Foto: Michał Kaźmierczak ©

        Dnia 17.04.08 r., swoją premierę liniową na łódzkich ulicach odbyły dwa pierwsze niskopodłogowe autobusy marki Solaris Urbino 18, z 25 sztuk zakupionych przez MPK Łódź. Nadano im numery 3874 i 3875, co ciekawe pokrywają się one z numerami na tablicach rejestracyjnych. Pojazdy na swoją macierzystą zajezdnię przy ul. Limanowskiego przybyły dużo wcześniej, jednak dopiero teraz dane nam było przejechać się autobusami z bolechowskiej fabryki.

    Kontrakt na zakup pojazdów Solaris Urbino 18 był na tyle innowacyjny, gdyż zostały one zakupione z dziesięcioletnim serwisem, za kwotę bliską 50 mln złotych. Nigdy wcześniej w historii łódzkiej komunikacji miejskiej nie doszło do takiej transakcji. Pozostałe autobusy wyjadą na łódzkie ulice do końca maja 2008.

    Autobusy Solaris Urbino 18 spełniają niezwykle restrykcyjną normę czystości emisji spalin, Euro 5, w trosce o nasze środowisko naturalne. Są niezwykle komfortowe i przyjazne pasażerowi. Mogą zabrać na pokład 169 pasażerów, z czego 42 znajdzie miejsca siedzące. Posiadają również funkcję przyklęku oraz rampę dla wózków inwalidzkich lub dziecięcych.

    Sercem tego nowoczesnego pojazdu jest sześciocylindrowy motor DAF PR228 o pojemności 9.186 cm3 dysponujący mocą 228 kW, w zabudowie wieżowej. Zespolony został z automatyczną skrzynią biegów Voith 864.5.
Solaris Urbino 18 #3874 [78], 18.04.2008r., Aleksandrów Łódzki, Al. 1 Maja. Foto: Michał Kaźmierczak (c)
Solaris Urbino 18 #3874 [78], 18.04.2008r., Aleksandrów Łódzki, Al. 1 Maja. Foto: Michał Kaźmierczak ©

Solaris Urbino 18 #3874 [65A], 19.04.2008r., ul. Nowe Sady. Foto: Adrian Szenfeld (c)
Solaris Urbino 18 #3874 [65A], 19.04.2008r., ul. Nowe Sady. Foto: Adrian Szenfeld ©

Solaris Urbino 18 #3875 [96], 18.04.2008r., krańcówka - ul. Rojna. Foto: Adrian Szenfeld (c)
Solaris Urbino 18 #3875 [96], 18.04.2008r., krańcówka - ul. Rojna. Foto: Adrian Szenfeld ©

Solaris Urbino 18 #3874 [78], 18.04.2008r., Aleksandrów Łódzki, Al. 1 Maja. Foto: Michał Kaźmierczak (c)
Solaris Urbino 18 #3874 [78], 18.04.2008r., Aleksandrów Łódzki, Al. 1 Maja. Foto: Michał Kaźmierczak ©

Solaris Urbino 18 #3874 [65A], 19.04.2008r., ul. Nowe Sady. Foto: Adrian Szenfeld (c)
Solaris Urbino 18 #3874 [65A], 19.04.2008r., ul. Nowe Sady. Foto: Adrian Szenfeld ©

Solaris Urbino 18 #3874 [65A], 19.04.2008r., ul. Nowe Sady. Foto: Adrian Szenfeld (c)
Solaris Urbino 18 #3874 [65A], 19.04.2008r., ul. Nowe Sady. Foto: Adrian Szenfeld ©

Solaris Urbino 18 #3874 [65A], 19.04.2008r., ul. Nowe Sady. Foto: Adrian Szenfeld (c)
Solaris Urbino 18 #3874 [65A], 19.04.2008r., ul. Nowe Sady. Foto: Adrian Szenfeld ©


Wykorzystywanie jakiejkolwiek zawartości serwisu BUSLODZ bez zgody autorów ZABRONIONE!
(Dz.U. z 1994 r. Nr 24, poz. 83)
Interesujesz się tramwajami? Odwiedź koniecznie serwis:
Odwiedź stronę Tomasza Głaza i Przemysława Bakaja - TRAMLODZ-Łódzkie Tramwaje
BUSLODZ - Łódzkie Autobusy        Copyright by Przemysław Bakaj & Tomasz Głaz © 2005-2009
Niekomercyjny i apolityczny serwis o autobusach tworzony z pasją przez miłośników autobusów