BUSLODZ - ŁÓDZKIE AUTOBUSY. Strona Przemysława Bakaja
Dziś jest 23.11.2024            
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:46) in /licznik.php on line 27
Odwiedzin od 17.10.2006r.: ERR            Strona istnieje od: 29.10.2005r.             Ostatnia aktualizacja: 07.02.2010
PKS ŁÓDŹ W OBSŁUDZE LINII Z8
Wszystkie trzy zetkowe brygady PKS na jednej linii. Mercedes-Benz O405N2 #EL892CN [Z8], 10.07.2008r., krańcówka Plac Niepodległości. Foto: Michał Kaźmierczak (c)
Mercedes-Benz O405N2 #EL892CN [Z8], 10.07.2008r., krańcówka Plac Niepodległości. Foto: Michał Kaźmierczak ©

        W dniu 1 lipca 2008 roku łódzki PKS rozpoczął pracę na kolejnej w historii linii zastępczej. Tym razem wszystkie brygady z PKS spotkały się na linii Z8, która od lipca zaczęła kursowanie na mocno okrojonej trasie, wiodącej od Ronda Lotników Lwowskich do Ronda Insurekcji Kościuszkowskiej. Wcześniej linia ta kursowała z Kurczaków na Dworzec Kaliski. Od 4 lipca linię wydłużono z Ronda Lotników Lwowskich do Placu Niepodległości. Na linii Z8 kursowały cztery brygady - jedna z MPK i trzy z PKS. PKS do obsługi linii wystawił Mercedesy - O405N2 EL892CN i O405G EL776AS oraz MAN SG312 - EL330AT. Rezerwowo pojawiały się Ikarusy - 280.70E #EL70675 i 280.26 #EL70771. Na początku w rezerwie był też Mercedes O405G - EL002CE, ale nigdy nie pojawił się na Z8. Wozy PKS kursowały na brygadach 1 (EL776AS lub EL70771), 2 (EL330AT lub EL70675) i 3 (EL892CN lub EL70771), a MPK na brygadzie 4, wystawiając każdego dnia inne auto.

    W dniu 14 sierpnia 2008r. kursowanie linii Z8 zawieszono, gdyż na ulicy Paderewskiego oddano do eksploatacji wyremontowane torowisko. Tym samym zakończyło się kursowanie wozów PKS na liniach miejskich, które trwało nieprzerwanie od 7 listopada 2007r., kiedy to po raz pierwszy na linię Z2 wyjechał Mercedes-Benz O405G #EL 776AS.
GALERIA ZDJĘĆ
Wymagana obsługa Java Script.
        

        

        

        

        

        

        

        

        

        
 
 


Wykorzystywanie jakiejkolwiek zawartości serwisu BUSLODZ bez zgody autorów ZABRONIONE!
(Dz.U. z 1994 r. Nr 24, poz. 83)
Interesujesz się tramwajami? Odwiedź koniecznie serwis:
Odwiedź stronę Tomasza Głaza i Przemysława Bakaja - TRAMLODZ-Łódzkie Tramwaje
BUSLODZ - Łódzkie Autobusy        Copyright by Przemysław Bakaj & Tomasz Głaz © 2005-2009
Niekomercyjny i apolityczny serwis o autobusach tworzony z pasją przez miłośników autobusów