BUSLODZ - ŁÓDZKIE AUTOBUSY. Strona Przemysława Bakaja
Dziś jest 23.11.2024            
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:46) in /licznik.php on line 27
Odwiedzin od 17.10.2006r.: ERR            Strona istnieje od: 29.10.2005r.             Ostatnia aktualizacja: 07.02.2010
NUMERACJA AUTOBUSÓW W MPK

    Łódzkie MPK jak przystało na każdego porządnego przewoźnika posiada ponumerowany tabor autobusowy. Należy do grona przedsiębiorstw, których numeracja jest uporządkowana i autobusy nie są ponumerowane jakkolwiek tylko wg następującego systemu:
    Numer czterocyfrowy, np. 2893, składający się z następujących składników:
  • pierwsza cyfra oznacza zajezdnię, z której dany wóz pochodzi
    - "2" w numerze 2893 oznacza zajezdnię Nowe Sady
  • druga cyfra oznacza ostatnią cyfrę roku produkcji lub wpisu na stan
    - "8" w numerze 2893 oznacza rok 1988
  • trzecia i czwarta, to numer inwentarzowy
    Podział numeracji wozów liniowych wg zajezdni
  • 1xxx - Kilińskiego (dawna Kraszewskiego)
  • 2xxx - Helenówek (do 1992r.), Nowe Sady (po 1992r.)
  • 3xxx - Limanowskiego
  • 4xxx - Nowe Sady (do 1992r.)
  • 5xxx - Lutomierska w Pabianicach (obecnie MZK-Pabianice)
    Podział numeracji wozów technicznych wg zajezdni
  • T-1x - Kilińskiego (dawna Kraszewskiego)
  • T-2x - Helenówek (do 1992r.), Nowe Sady (po 1992r.)
  • T-3x - Limanowskiego
  • T-4x - Nowe Sady (do 1992r.)
  • T-5x - Lutomierska w Pabianicach (obecnie MZK-Pabianice)
Oprócz w/w numeracji istnieje jeszcze, mniej uporządkowana, numeracja obejmująca wozy techniczne Zakładu Torów i Sieci oraz dawnego Ośrodka Szkolenia Kadr
    ZTiS
  • 22x
  • 5xx
    OSK
  • 1xx
Mercedes O307 #1106 [50] 25.05.2000r. ul. Pabianicka/ Rondo Lotników Lwowskich. Foto: Przemysław Bakaj (c)
Mercedes O307 #1106 [50] 25.05.2000r. ul. Pabianicka/ Rondo Lotników Lwowskich. Foto: Przemysław Bakaj ©
Przykład numeracji z zajezdni Kraszewskiego.

Jelcz PR110U #2512 [C], 05.1978r. - Al. Kościuszki/ ul. Główna. Foto: Wiesław Kwiatkowski (c)
Jelcz PR110U #2512 [C], 05.1978r. - Al. Kościuszki/ ul. Główna. Foto: Wiesław Kwiatkowski ©
Przykład numeracji z zajezdni Helenówek.

Jelcz M11 #2905, 22.08.2003r. - ZKA-2, ul. Nowe Sady. Foto: Przemysław Bakaj (c)
Jelcz M11 #2905, 22.08.2003r. - ZKA-2, ul. Nowe Sady. Foto: Przemysław Bakaj ©
Przykład numeracji z zajezdni Nowe Sady (po 1992r.).

Ikarus 280.26 #3786 18.08.2000. Teren ZKA-3, ul. Limanowskiego. Foto: Andrzej Bakaj (c)
Ikarus 280.26 #3786 18.08.2000. Teren ZKA-3, ul. Limanowskiego. Foto: Andrzej Bakaj ©
Przykład numeracji z zajezdni Limanowskiego.

Ikarus 280.26 #4099 [76], 5.06.1992r. - krańcówka, ul. Kusocińskiego. Foto: Tomasz Głaz (c)
Ikarus 280.26 #4099 [76], 5.06.1992r. - krańcówka, ul. Kusocińskiego. Foto: Tomasz Głaz ©
Przykład numeracji z zajezdni Nowe Sady (do 1992r.).

Ikarus 260.04 #5318 [-], 11.04.1995r. - ul. Lutomierska, zajezdnia MZK-Pabianice. Foto: Marcin Szymaniak (c)
Ikarus 260.04 #5318 [-], 11.04.1995r. - ul. Lutomierska, zajezdnia MZK-Pabianice. Foto: Marcin Szymaniak ©
Przykład numeracji z zajezdni Lutomierska w Pabianicach.


Wykorzystywanie jakiejkolwiek zawartości serwisu BUSLODZ bez zgody autorów ZABRONIONE!
(Dz.U. z 1994 r. Nr 24, poz. 83)
Interesujesz się tramwajami? Odwiedź koniecznie serwis:
Odwiedź stronę Tomasza Głaza i Przemysława Bakaja - TRAMLODZ-Łódzkie Tramwaje
BUSLODZ - Łódzkie Autobusy        Copyright by Przemysław Bakaj & Tomasz Głaz © 2005-2009
Niekomercyjny i apolityczny serwis o autobusach tworzony z pasją przez miłośników autobusów