Zamówioną partię dwudziestu autobusów wyprodukowano w 1993r. i w częściach dostarczono do zakładu remontowego na Helenówku. Autobusów nie sprowadzono w całości, gdyż w tamtych czasach w Polsce, były problemy z cłem i aby ominąć opłaty stosowano tzw. składaki - dostarczenie pojazdów w częściach i montaż na terenie kraju.
Ikarusy 280.37C, 23.02.1994r. ZRA, Helenówek. Foto: Tomasz Głaz ©
Każdy z autobusów dostarczono w postaci dwóch osobnych członów, wyposażonych w kompletne wnętrze przedziału pasażerskiego oraz kabiny kierowcy. Jednostka napędowa, skrzynia biegów i podzespoły jezdne (zawieszenie, mosty, koła) były dostarczone osobno. Mechanizmy przegubu oraz opończa przegubu wmontowana była w naczepy i złożona, by zajmować jak najmniej miejsca.
Ikarusy 280.37C, 23.02.1994r. ZRA, Helenówek. Foto: Tomasz Głaz ©
Pierwszym Ikarusem, który zmontowano był wóz 3499 (obecny 2487). Miał on swoją premierę w dniu 21 lutego 1994r., kiedy to w obecności prasy dokonano oficjalnego przekazania. Autobus rozpoczął służbę w marcu 1994r.
Ikarusy 280.37C #3499, 2.05.2000r. Al. Włókniarzy/ Bandurskiego. Foto: Bartosz Stępień ©
Ostatnie zmontowane autobusy z rocznika '93 wpisano na stan inwentarzowy 31 sierpnia 1994, a były to wozy 2491, 3489 (obecny 2486), 3490 (obecny 3480 ex2480) i 3491 (obecny 2489).