Ikarus 280.37 #3298'' rekordzistą rocznika 1992.
Ikarus 280.37 #3298", [70A], 10.08.2007r. Krańcówka - Szpital C.Z.M.P. Foto: Przemysław Bakaj ©
Rekordzista rocznika 1992 poszedł do remontu.
17 sierpnia 2007r. do remontu w Solcu Kujawskim odjechał rekordzista rocznika 1992r. - 3298" - który bez
remontu przejeździł aż piętnaście lat. Jego producent przewidywał dla swoich produktów, że po około ośmiu latach powinny przejść naprawę
główną. W łódzkim MPK swego czasu było normą, że Ikarusy przechodziły remonty po 8-10 latach eksploatacji. Jak widać konstrukcja Ikarusa
jest na tyle trwała, że dało się wyżyłować ten okres jeszcze bardziej. Niech się schowają wszyscy ci, którzy opluwają Ikarusy.
Swoją służbę w łódzkim MPK rozpoczął 27 kwietnia 1992 roku, na zajezdni Nowe Sady, gdzie otrzymał numer
boczny 4258. Jeszcze w tym samym roku, na skutek zmian w numeracji zajezdni Nowe Sady, wymuszonej przez likwidację zajezdni na
Helenówku, został przenumerowany na 2298. Z tym numerem przejeździł 14 lat, podczas których zmieniał kilkukrotnie swój wygląd.
Na początku września 2006 roku (wraz z 2297) został przeniesiony na zajezdnie Limanowskiego, gdzie otrzymał
numer 3298" (pierwotny 3298, to obecnie 3293 ex 2293). Po ośmiu miesiącach (13 maja 2007) został wypożyczony do zajezdni przy ul.
Kilińskiego. Jednak tym razem zmiana zajezdni nie pociągnęła za sobą kolejnej zmiany numeru, gdyż była to jedynie "doraźna pomoc"
dla zajezdni Kilińskiego, w obliczu poważnych kłopotów taborowych. Ten epizod trwał jedynie 3 miesiące i 4 dni, po których 3298"
wyruszył do Solca Kujawskiego na remont, jako ostatni przedstawiciel swojego rocznika. Na Kilińskiego 3298" obsługiwał głównie
najkrótszą, szczytową brygadę linii 70A. W pozostałym czasie nie mógł narzekać na brak zajęcia, gdyż bardzo często wyjeżdżał jako
rezerwa lub odwoził kibiców po meczach. Po naprawie głównej 3298" najprawdopodobniej powróci na zajezdnię Limanowskiego.
Ikarus 280.37 #3298", [70A], 10.08.2007r. Krańcówka - Szpital C.Z.M.P. Atrapa z oznaczeniem Ikarusa 260 może być myląca. Jednak to tylko ślad naprawy powypadkowej. Foto: Przemysław Bakaj ©
Ostatnia sesja zdjęciowa przed NG.
Sesja zdjęciowa, wykonana tydzień przed odjazdem do Solca.
Ikarus 280.37 #3298", [70A], 10.08.2007r. Krańcówka - Szpital C.Z.M.P. Foto: Przemysław Bakaj ©
Ikarus 280.37 #3298", [70A], 10.08.2007r. Krańcówka - Szpital C.Z.M.P. Foto: Przemysław Bakaj ©
Ikarus 280.37 #3298", [70A], 10.08.2007r. Krańcówka - Szpital C.Z.M.P. Foto: Przemysław Bakaj ©
Ikarus 280.37 #3298", [70A], 10.08.2007r. Krańcówka - Szpital C.Z.M.P. Foto: Przemysław Bakaj ©
Ikarus 280.37 #3298", [70A], 10.08.2007r. Krańcówka - Szpital C.Z.M.P. Foto: Przemysław Bakaj ©
Ikarus 280.37 #3298", [70A], 10.08.2007r. Krańcówka - Szpital C.Z.M.P.
Czy te oczy mogą kłamać? Chyba nie. Foto: Przemysław Bakaj ©
Ostatnie kremowe schody Ikarusa 280.37.
Wraz z pójściem 3298" do remontu, przeszły do historii kremowe stopnie wejściowe podtypu .37.
Ikarus 280.37 #3298", [70A], 10.08.2007r. Krańcówka - Szpital C.Z.M.P. Foto: Przemysław Bakaj ©
Ikarus 280.37 #3298", [70A], 10.08.2007r. Krańcówka - Szpital C.Z.M.P. Foto: Przemysław Bakaj ©
Ostatnie takie wnętrze przeszło do historii.
Kremowe ściany, drzwi, stopnie wejściowe. Tego już w Łodzi nie zobaczymy w żadnym Ikarusie 280.37. Wraz z
pójściem 3298" do remontu, wszystko to przeszło do historii.
Ikarus 280.37 #3298", [70A], 10.08.2007r. Krańcówka - Szpital C.Z.M.P. Foto: Przemysław Bakaj ©
Ikarus 280.37 #3298", [70A], 10.08.2007r. Krańcówka - Szpital C.Z.M.P. Foto: Przemysław Bakaj ©
Ikarus 280.37 #3298", [70A], 10.08.2007r. Krańcówka - Szpital C.Z.M.P. Foto: Przemysław Bakaj ©
Ikarus 280.37 #3298", [70A], 10.08.2007r. Krańcówka - Szpital C.Z.M.P. Foto: Przemysław Bakaj ©
Wewnętrzne oznaczenia.
Liczne tabliczki, montowane fabrycznie na kabinach Ikarusów 280.37 odchodzą do historii wraz z remontami. Wykonawca
remontów, ani zleceniodawca, nie przykładają wagi do takich drobiazgów. A przecież jest to bardzo ważny element, który sam w sobie jest
pięknem.
Ikarus 280.37 #3298", [70A], 10.08.2007r. Krańcówka - Szpital C.Z.M.P. "Zamalowywanka numerowa" - numer 2298, w którm dwójkę zastąpiono trójką, a pod tym wszystkim ukryte 4258. Foto: Przemysław Bakaj ©
Ikarus 280.37 #3298", [70A], 10.08.2007r. Krańcówka - Szpital C.Z.M.P. No cóż, literówki zdarzyć się mogą każdemu. Foto: Przemysław Bakaj ©
Ikarus 280.37 #3298", [70A], 10.08.2007r. Krańcówka - Szpital C.Z.M.P. Oj pisywało się pod ten adres, aby wyłudzić jakieś prospekty. Foto: Przemysław Bakaj ©
Pożegnanie z 70A.
Ostatni lub przedostatni wyjazd na linię 70A. Tu sprawa nie jest na razie wyjaśniona do końca. W piątek 17 sierpnia 2007r.
3298" miał mieć zdjęte kasowniki, ale czy przed tym wyjechał jeszcze na linię - nie wiadomo. Pewne jest natomiast to, że 16 sierpnia stawił się
na służbie, jak przystało na solidnego liniowca.
Ikarus 280.37 #3298", [70A], 16.08.2007r. ul. Kilińskiego/ EA-1. Foto: Marcin Wnukowicz ©
Ikarus 280.37 #3298", [70A], 16.08.2007r. ul. Kilińskiego/ EA-1. Foto: Marcin Wnukowicz ©