BUSLODZ - ŁÓDZKIE AUTOBUSY. Strona Przemysława Bakaja
Dziś jest 23.11.2024            
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:46) in /licznik.php on line 27
Odwiedzin od 17.10.2006r.: ERR            Strona istnieje od: 29.10.2005r.             Ostatnia aktualizacja: 07.02.2010
IKARUS 280.37C #3496'' SKREŚLONY ZE STANU MPK
Skreślono ze stanu MPK Ikarusa 280.37C #3496''.
DATA PUBLIKACJI MATERIAŁU: 28.01.2009r.
Ikarus 280.37C #3496'' [95], 28.03.2008r., rondo Insurekcji Kościuszkowskiej. Foto: Adrian Szenfeld (c)
Ikarus 280.37C #3496'' [95], 28.03.2008r., rondo Insurekcji Kościuszkowskiej. Foto: Adrian Szenfeld ©

    W dniu 4 grudnia 2008r. skreślono ze stanu Ikarusa 280.37C #3496''. Był on jednym z dwóch autobusów skreślonych w tym dniu, jedynym z Limanowskiego (drugim był Mercedes-Benz O405GN2 #2790 z Nowych Sadów).

    Ikarus 280.37C o numerze podwozia: 0558 wyprodukowano w 1993r. Był jednym z 20 Ikarusów 280.37C zakupionych przez łódzkie MPK w 1993 roku i montowanych w Zakładzie Remontu Autobusów w Helenówku. Wraz z 9 innymi przydzielono go do zajezdni Nowe Sady i w dniu 29.06.1994r. wpisano na stan z numerem 2496. Z tym numerem dojeździł do momentu przekazania do zajezdni Limanowskiego w dniu 28.03.2008r., na skutek decyzji o przesunięciu wszystkich Ikarusów do jednej zajezdni.

    Na zajezdni Limanowskiego otrzymał numer 3496, który nazywany jest przez miłośników 3496'', bo został drugim obstawieniem tego numeru przez wóz tego samego typu. Poprzednio pod numerem 3496 był Ikarus 280.37C o numerze podwozia 0563 wyprodukowany w tym samym roku, wpisany na stan zajezdni Limanowskiego w dniu 31.05.1994r., przekazany zajezdni Nowe Sady w dniu 3.07.2002r., gdzie otrzymał numer 2483, następnie przekazany zajezdni Kilińskiego po remoncie w 2007r., gdzie otrzymał numer 1483, a w końcu zwrócony zajezdni Limanowskiego w dniu 28.03.2008r., gdzie otrzymał numer 3483, aby wraz z przenumerowaniem zajezdni Limanowskiego z 3 na 1, w dniu 1.01.2009r. otrzymać numer 1483. Tak więc w okresie od 28.03.2008r. do momentu skreślenia 3496'' ze stanu, oba wozy 3496 (pierwotny i bisowy) stacjonowały w tej samej zajezdni.

    W drugiej połowie roku 2008 wóz 3496'' uległ awarii układu napędowego i został odstawiony. W dobie obecnej polityce taborowej zakup używanych autobusów niskopodłogowych jest opłacalniejszy od remontu wysokopodłogowych Ikarusów dlatego zadecydowano o kasacji.

    Wóz 3496'' był pierwszym skreślonym ze staniu Ikarusem podtypu 280.37C i drugim ogólnego podtypu 280.37 (pierwszym był 3290), a także drugim (pierwszym był 3557) skreślonym z puli Ikarusów zmontowanych w Zakładzie Remontu Autobusów na Helenówku w latach 1993-1995. Razem z wozami 3198, 3290 i 3557 był czwartym skreślonem Ikarusem z automatyczną skrzynią biegów.
AUTOR TEKSTU: Przemysław Bakaj
INFORMACJE: Marcin Szymaniak, Adrian Szenfeld, Przemysław Bakaj
AUTOR ZDJĘCIA: Adrian Szenfeld


Wykorzystywanie jakiejkolwiek zawartości serwisu BUSLODZ bez zgody autorów ZABRONIONE!
(Dz.U. z 1994 r. Nr 24, poz. 83)
Interesujesz się tramwajami? Odwiedź koniecznie serwis:
Odwiedź stronę Tomasza Głaza i Przemysława Bakaja - TRAMLODZ-Łódzkie Tramwaje
BUSLODZ - Łódzkie Autobusy        Copyright by Przemysław Bakaj & Tomasz Głaz © 2005-2009
Niekomercyjny i apolityczny serwis o autobusach tworzony z pasją przez miłośników autobusów