BUSLODZ - ŁÓDZKIE AUTOBUSY. Strona Przemysława Bakaja
Dziś jest 23.11.2024            
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:46) in /licznik.php on line 27
Odwiedzin od 17.10.2006r.: ERR            Strona istnieje od: 29.10.2005r.             Ostatnia aktualizacja: 07.02.2010
HISTORYCZNY JELCZ M11 #2904 JUŻ W MUZEUM
Jelcz M11 #2904, którego MPK zachowało na historyczny, stanął w hali Muzeum Komunikacji Miejskiej. Jelcz M11 #2904 [-], 17.01.2008r., Muzeum Komunikacji Miejskiej, ul. Wierzbowa. Foto: Bartosz Stępień (c)
Jelcz M11 #2904 [-], 17.01.2008r., Muzeum Komunikacji Miejskiej, ul. Wierzbowa. Foto: Bartosz Stępień ©

    W dniu 10.01.2008r., przed godziną 9:00 do hali Muzeum Komunikacji Miejskiej przy ul. Wierzbowej, o własnych siłach wjechał Jelcz M11 #2904. Autobus ten dzięki staraniom członków Klubu Miłośników Starych Tramwajów i przychylności MPK Łódź Sp. z o.o. zachowano z przeznaczeniem na pojazd zabytkowy. Po długim czasie postoju pod chmurką na terenie zajezdni autobusowej przy ul. Nowe Sady, udało się w końcu sprowadzić pojazd pod dach Muzeum. Tutaj w spokoju będzie oczekiwał na odbudowę i przywrócenie historycznego wyglądu. Miga można oglądać wraz z innymi zabytkowymi pojazdami w godzinach urzędowania Muzeum - szczegóły na stronie Muzeum Komunikacji Miejskiej w Łodzi - www.muzeum.mpk.lodz.pl.

    Jelcz M11 #2904 o numerze podwozia 0563 wyprodukowały Jelczańskie Zakłady Samochodowe w Jelczu k/ Oławy, w 1989 roku. W dniu 31 października 1989 roku wpisano go na stan Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Łodzi. Od początku swojej kariery w MPK stacjonował w zajezdni przy ul. Nowe Sady. W latach 1989-1992 figurował pod numerem #4904, zgodnym z numeracją swojej zajezdni. W 1992 roku w związku z odziedziczeniem przez zajezdnię Nowe Sady numeracji po zlikwidowanej zajezdni na Helenówku, przenumerowano go na #2904. Jelcz został własnością firmy MPK W LIKWIDACJI, aby następnie przejść pod władanie utworzonej 26 października 1992r. spółki o nazwie MPK-Łódź Sp. z o.o. Będąc własnością tej spółki i zachowując swój numer - 2904 - dojeździł do końca swojej służby w czerwcu 2006r. Wtedy MPK-Łódź Sp. z o.o. zadecydowało o wycofaniu z eksploatacji Jelczy M11 (#2904, #2913, #2915, #2919) oraz Jelczy 120MM (#2251, #2253, #2254 i #2255). Pierwotnie planowano sprzedać wycofanego #2904, jednak działania miłośników skłoniły zarząd MPK-Łódź Sp. z o.o. do przeznaczenia go na pojazd historyczny.

    Fabrycznie autobus wyglądał tak jak wszystkie inne wyprodukowane Migi. Miał kremowo-czerwono-kremowe malowanie oraz plastikowe nakładki na nadkolach. Gdy w czerwcu 1996r. przeszedł naprawę główną otrzymał nowe żółto-czerwone malowanie oraz tzw. "ikarusowskie" nadkola znane z łódzkich remontów Migów, przeprowadzanych w Zakładzie Remontu Autobusów na Helenówku.

    Jelcz M11 #2904 jest pierwszym autobusem zabytkowym w zbiorach MPK-Łódź Sp. z o.o. Następny w kolejności będzie Ikarus 280.26 #3096".

Wykorzystywanie jakiejkolwiek zawartości serwisu BUSLODZ bez zgody autorów ZABRONIONE!
(Dz.U. z 1994 r. Nr 24, poz. 83)
Interesujesz się tramwajami? Odwiedź koniecznie serwis:
Odwiedź stronę Tomasza Głaza i Przemysława Bakaja - TRAMLODZ-Łódzkie Tramwaje
BUSLODZ - Łódzkie Autobusy        Copyright by Przemysław Bakaj & Tomasz Głaz © 2005-2009
Niekomercyjny i apolityczny serwis o autobusach tworzony z pasją przez miłośników autobusów