BUSLODZ - ŁÓDZKIE AUTOBUSY. Strona Przemysława Bakaja
Dziś jest 23.11.2024            
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:46) in /licznik.php on line 27
Odwiedzin od 17.10.2006r.: ERR            Strona istnieje od: 29.10.2005r.             Ostatnia aktualizacja: 07.02.2010
MERCEDES-BENZ O405GN2 #2790 WYCOFANY Z EKSPLOATACJI W MPK
Skreślono ze stanu Mercedesa O405GN2 #2790, który był pierwszym autobusem tego typu we flocie MPK.
DATA PUBLIKACJI MATERIAŁU: 28.01.2009r.
Mercedes-Benz O405GN2 #2790 [57], 08.1997r., ul. Wojska Polskiego/ Strykowska. Foto: Andrzej Bakaj (c)
Mercedes-Benz O405GN2 #1790 [57], 08.1997r., ul. Wojska Polskiego/ Strykowska. Foto: Andrzej Bakaj ©

    W dniu 4 grudnia 2008r. skreślono ze stanu Mercedesa O405GN2 #2790, który był pierwszym autobusem tego typu we flocie łódzkiego MPK. Wyprodukowany w 1995r., służył w latach 1995-1997 jako autobus testowy Sobiesław Zasada Centrum S.A. i Mercedes Bus Polska. Wystawiany był m.in. na Targach City Trans Eko na terenie Miedzynarodowych Targów Gdańskich w 1996r., a także był testowanych na stołecznych ulicach. Pojazdowi nadanu VIN: WDB35756213080099 oraz zarejestrowano pod numerem WXZ 4783. W roku 1997 autobus trafił do łódzkiego MPK, gdzie zarejestrowano go pod numerem LWD 5568 i w dniu 9 lipca 1997r. wpisano na stan pierwszej zajezdni, przy ul. Kraszewskiego, z numerem taborowym 1790.

    Autobus ten aż do 2007 roku był jedynym przegubowym przedstawicielem serii O405/ O405N w Łodzi. Potem kwestię tę zmienił zakup 10 Mercedesów z Oberhausen dla MPK oraz zakupy poczynione przez PKS. W latach 2007-2008 przybyło do Łodzi 30 Mercedesów O405GN2, 2 Mercedesy O405GN i 2 Mercedesy O405G.

    Przez całą swoją służbę na zajezdni Kraszewskiego (Kilińskiego) wóz nie zmienił malowania. Na jego burtach pojawiały się jedynie naklejane reklamy. Pierwsza pojawiła się pod koniec lat 90. i promowała Mercedes-Benz Łódź Serwis Sp. z o.o. należącą do Grupy Zasada. Następnie zmieniła się wersja tej reklamy i tak wóz promując swoją markę przejeździł do 2007 roku, kiedy to na kilka miesięcy powrócił do swojego fabrycznego wyglądu. W trzecim kwartale roku 2007 wóz otrzymał całopojazdową reklamę naklejaną promującą Selektywną Zbiórkę Odpadów. W tej reklamie dojeździł do końca eksploatacji w pierwszej zajezdni. Skreślono go ze stanu w dniu likwidacji zajezdni 28 marca 2008r. i przekazano zajezdni Nowe Sady.

    Na swojej nowej zajezdni wóz otrzymał numer 2790. Nie pojeździł jednak zbyt długo, gdyż zły stan techniczny spowodował konieczność odstawienia autobusu. Od września do grudnia wóz stał i czekał na decyzje. W końcu skreślono go ze stanu, a nastąpnie odholowano do zajezdni tramwajowej przy ulicy Telefonicznej, gdzie oczekiwał na sprzedaż. Jeszcze w styczniu trafił do nowego właściciela, który wystawił go na aukcji internetowej w serwisie Allegro.pl.
AUTOR TEKSTU: Przemysław Bakaj
INFORMACJE: Marcin Szymaniak, Adrian Szenfeld, Tomasz Głaz, Allegro.pl
Zrzut aukcji na Allegro zachęcającej do kupna wozu.

GALERIA ZDJĘĆ
Wymagana obsługa Java Script.
        
        
 
 

AUTORZY ZDJĘĆ: Wojciech Piwowarski, Wojciech Dębski, Adrian Szenfeld, Michał Kaźmierczak, Andrzej Bakaj, Tomasz Głaz, Łukasz Jakiel


Wykorzystywanie jakiejkolwiek zawartości serwisu BUSLODZ bez zgody autorów ZABRONIONE!
(Dz.U. z 1994 r. Nr 24, poz. 83)
Interesujesz się tramwajami? Odwiedź koniecznie serwis:
Odwiedź stronę Tomasza Głaza i Przemysława Bakaja - TRAMLODZ-Łódzkie Tramwaje
BUSLODZ - Łódzkie Autobusy        Copyright by Przemysław Bakaj & Tomasz Głaz © 2005-2009
Niekomercyjny i apolityczny serwis o autobusach tworzony z pasją przez miłośników autobusów